Katastrofy, egzekucje, mutacje, śmiertelne wypadki, perwersje - forum bez tabu - HcFor

Katastrofy, egzekucje, mutacje, śmiertelne wypadki, perwersje - forum bez tabu - HcFor (https://hcfor.pl/)
-   Katastrofy lotnicze i morskie (https://hcfor.pl/katastrofy-lotnicze-i-morskie/)
-   -   FOTO Czyja wina?Śmigłowiec bojowy Mi-24 (https://hcfor.pl/katastrofy-lotnicze-i-morskie/10405-czyja-wina-mig-owiec-bojowy-mi-24-a.html)

bati1973 31-10-2009 03:49

Czyja wina?Śmigłowiec bojowy Mi-24
 
27 lutego 2009 r.
Z wysokości 200 m. spada na ziemię śmigłowiec bojowy Mi-24 z 49. Pułku Śmigłowców Bojowych w Pruszczu Gdańskim. Wykonywał lot szkoleniowy na trasie Inowrocław-Toruń przed misją w Afganistanie. Wypadek przeżył dowódca śmigłowca i technik pokładowy, zginął drugi pilot por. Robert Wagner.





Z tego co, wiem sprawdzali sprzęt stroboskopowy.






EDIT: Dodanie kodu IMG//zeus

ukasz8325 31-10-2009 18:37

Z tego co ja wiem to pilot popełnił kilka błędów i przyznał się do winy.

bati1973 31-10-2009 20:49

Zgadza się to nie ulega wątpliwości, że pilot popełnił błedy ale były one związane ze sprzętem stroboskopowym.Wiem o tym z pewnego żródła.

zeus 26-08-2011 03:00

Cytat:

Na dwa lata więzienia w zawieszeniu został skazany major Marcin G. z 49. Pułku Śmigłowców Bojowych w Pruszczu Gdańskim, który spowodował tragiczny wypadek.

Dowodzony przez niego śmigłowiec Mi-24 rozbił się w lutym 2009 r na poligonie pod Inowrocławiem. W katastrofie zginął drugi pilot, a ranni zostali dowódca śmigłowca i technik pokładowy.

Wyrok zapadł w piątek (20.XI.2009) przed Wojskowym Sądem Garnizonowym w Gdyni. Major Marcin G. przyznał się do winy i dobrowolnie poddał karze, więc sąd skazał go bez prowadzenia rozprawy. Oprócz kary dwóch lat więzienia w zawieszeniu na pięć lat, sąd wymierzył majorowi grzywnę - musi zapłacić trzy tysiące złotych.

Komisja ds. badania wypadków lotniczych w lipcu ogłosiła raport dotyczący tego wypadku. Wynika z niego, że przyczyną były błędy dowódcy śmigłowca, który leciał za nisko.

Komisja ustaliła też inne nieprawidłowości, m.in. brak współpracy załogi, nieodpowiedni nadzór oraz niewłaściwe zabezpieczenie meteorologiczne. Kilka miesięcy temu dowódca śmigłowca został przeniesiony do rezerwy.

Raport końcowy (PDF):

Kod:

http://www.wp.mil.pl/pliki/File/zalaczniki_do_aktualnosci/2009_07_01_raporty/raport_koncowyMi24D.pdf





Kod:

http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,7280204,Pilot_smiglowca_bojowego_skazany.html


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.

Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64
Bestiarium