Katastrofy, egzekucje, mutacje, śmiertelne wypadki, perwersje - forum bez tabu - HcFor
Zarejestruj się FAQ Lista użytkowników Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane
Witamy na HCFOR.pl - Forum bez tabu!!!
Zapraszamy do rejestracji, która umożliwi korzystanie z wszystkich funkcji naszego forum.
Zapomniałem hasła


Bestiarium
Wróć   Katastrofy, egzekucje, mutacje, śmiertelne wypadki, perwersje - forum bez tabu - HcFor > Light Corner > Katastrofy lotnicze i morskie

Odpowiedz
 
LinkBack Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat Wygląd
  #1 (permalink)  
stare 16-02-2009, 21:06
Avatar maja
Zniewolona...
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Narnia
Reputacja: 37211
maja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond repute
Postów: 10,910
maja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond reputemaja has a reputation beyond repute
Domyślnie Kolizja tankowca z kontenerowcem

10.02.2009r.u wybrzeży Dubaju tankowiec po kolizji z kontenerowcem stanął w płomieniach .Ogień szybko ugaszony .Poszkodowani , to dwaj marynarze , których z lekkimi obrażeniami wyłowiono z wody.





























__________________

- Równyś duchowi, coś go pojąć zdolny, nie mnie!
- Więc kimże w końcu jesteś?
- Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wciąż czyni dobro.

---------------------
Argumentów nie należy liczyć, lecz ważyć.
Zanim zaczniesz pisać ,przeczytaj:
Regulamin
Poradnik,jak dodać zdjęcia/filmy/linki
Kosz-To ,czego widzieć nie chcemy
Ważne!
Ta lektura ,pomoże Tobie uniknąć przykrych niespodzianek-Warto się z nią zapoznać.


Klip reklamowy HCfor.pl
HCfor.pl na Facebook

Ostatnio edytowane przez Blade : 16-02-2009 - 21:20 Powód: Zdublowane zdjęcie
Odpowiedź z Cytatem
  #1.5
Kontekstowy

Avatar Pani Kontekstowa
 
Avatar
Skąd: HCFOR
Wiek: 28
Postów: 760
Kolizja tankowca z kontenerowcem

loading...
 
  #2 (permalink)  
stare 18-04-2009, 11:48
Czytelnik powracający
 
Zarejestrowany: Oct 2008
Reputacja: 5
lewar is an unknown quantity at this point
Postów: 82
lewar is an unknown quantity at this point
Domyślnie

Zastanawia mnie co ten tankowiec zrzuca z dziobu. Czyżby paliwo?
Odpowiedź z Cytatem
  #3 (permalink)  
stare 18-04-2009, 13:16
Avatar worwi
Stały Czytelnik
 
Zarejestrowany: Mar 2009
Skąd: Częstochowa
Reputacja: 84
worwi will become famous soon enough
Postów: 215
worwi will become famous soon enough
Domyślnie

Cytat:
Napisał lewar Zobacz post
Zastanawia mnie co ten tankowiec zrzuca z dziobu. Czyżby paliwo?
Wodę. Te "pływające cysterny" nie są wcale tak super szczelne i woda która dostanie się do tankowca jest wypompowywana także w tym miejscu, (ale i w innych, w zależności od modelu), tak jak woda która dostanie są na pokład podczas większej fali, po prostu spływa z pokładu tymi otworami.
__________________
"Subiektywne opinie mają średnie zastosowanie praktyczne" - W tym problem, że nie pamiętam kto to powiedział...
Odpowiedź z Cytatem
  #4 (permalink)  
stare 27-04-2009, 22:56
Podglądacz
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Reputacja: 130
janyo will become famous soon enoughjanyo will become famous soon enough
Postów: 19
janyo will become famous soon enoughjanyo will become famous soon enough
Domyślnie

no i raczej odplywa woda ktora sie gasi ten pozar ;P
Odpowiedź z Cytatem
  #5 (permalink)  
stare 01-05-2009, 23:42
Avatar Storm
Senior Member
 
Zarejestrowany: Oct 2008
Skąd: Tarnów
Reputacja: 21831
Storm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond repute
Postów: 3,597
Storm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond reputeStorm has a reputation beyond repute
Domyślnie

Potwierdzam, to robota pomp. Tankowiec ma dziurę, woda wlewa się do środka, a pompy ją na bieżąco usuwają. Dzięki temu uszkodzona jednostka się utrzymuje.
__________________

"Adolf Hitler, Włodzimierz Lenin i Józef Stalin mogą być dumni: w wyniku wymordowania i wysłania na emigrację większości świadomych Polaków, miejsce zadziornego, odważnego, samodzielnego - czasem nawet: warcholskiego - Polaka zajął Sovietskij Cziełowiek; potulne bydlę, gotowe żreć optymalną mieszankę sypaną mu do żłobu przez NICH, przez jego właścicieli.

I tylko czasem ryczące i wierzgające, gdy mieszanki za mało. "



- Janusz Korwin-Mikke
Odpowiedź z Cytatem
  #6 (permalink)  
stare 02-05-2009, 01:28
Avatar fascynator69
...Zonk!!...
 
Zarejestrowany: Jan 2009
Skąd: Szczecin
Reputacja: 30377
fascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond repute
Postów: 4,175
fascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond repute
Domyślnie

Gwoli ścisłości... Nadburcie nie może być szczelne, ponieważ woda która wchodzi z falą na pokład (a czasami wchodzi ich sporo...) nie mogłaby szybko odpłynąć. W zasadzie nadburcie "wisi" na całej prawie długości na specjalnych wspornikach kilkanaście cm nad pokladem. Czasami stosowane są nadburcia ażurowe, z rurek - wszystko to jest regulowane przepisami towarzystw klasyfikacyjnych. Na małych jednostkach (jachty) jest to system szczelin odpływowych - tzw. "szpigaty" (adeptów żeglarstwa często posyła się do bosmana przystani po "wiaderko szpigatów" i wszyscy mają ubaw...).
Natomiast na samym dziobie woda leci przez kluzy kotwiczne, gdzie też są wyloty systemu pomp zęzowych - używane choćby do płukania wciąganego łańcucha kotwicznego i kotwicy z mułu.
Na samym dziobie nie ma zbiorników paliwa ani ładowni. Od stewy dziobowej do grodzi zderzeniowej sa tylko stery strumieniowe, komory łańcuchowe, windy kotwiczne, magazynki bosmańskie i takie tam rózne...
Generalnie - normalnie woda dostaje sie na statek wyłącznie w sposób ściśle kontrolowany i po wykorzystaniu (choćby do chłodzenia urządzeń i agregatów) jest usuwana. Stąd zapewne mylne przekonanie, że te nieustannie lecące strumyki wody - to efekt przecieków kadłuba...
Te "pływajace cysterny" (pozostałe statki i okręty też) muszą być super szczelne, co nie chroni przed skutkami kolizji. TU widać wyrażnie, że paliwo z uszkodzonego zbiornika zostało wyparte przez znacznie cięższą wodę morską, co z kolei było przyczyną utraty stateczności i lekkim przechyłem na bakburtę.
I nie łudżmy się, nie ma takich pomp, które potrafiłyby na bieżąco usuwać wodę napływajaca dziurą wielkości choćby 2 na 3 metry...
Dużo bardziej skuteczny jest system grodzi, pokładów, międzypokładów, zbiorników itp. No chyba, że statek przełamie sie na pół - na co szczególnie podatne sa właśnie zbiornikowce...
__________________
"Człowiek myśli sobie to i owo, ale jednak najczęściej to."
S.M.

Ostatnio edytowane przez fascynator69 : 02-05-2009 - 01:32
Odpowiedź z Cytatem
  #7 (permalink)  
stare 08-06-2009, 21:13
Czytelnik powracający
 
Zarejestrowany: May 2009
Reputacja: 50
ukasz8325 will become famous soon enough
Postów: 63
ukasz8325 will become famous soon enough
Domyślnie

Może być to również woda ze zbiorników balastowych...
Odpowiedź z Cytatem
  #8 (permalink)  
stare 08-06-2009, 23:33
Avatar fascynator69
...Zonk!!...
 
Zarejestrowany: Jan 2009
Skąd: Szczecin
Reputacja: 30377
fascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond repute
Postów: 4,175
fascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond reputefascynator69 has a reputation beyond repute
Domyślnie

Nie może byc... Zbiornikowiec z paliwem (czy cokolwiek płynnego przewozi) nie wymaga balastu (tylko "puste przebiegi" muszą być balastowane) - więc zbiorniki balastowe (w dnie podwójnym) są puste. Każdy statek, a zbiornikowce szczególnie, ma różne systemy przeciwpożarowe. Tu akurat widoczny jest efekt zraszania pokładu czymś w rodzaju kurtyny wodnej. niedopuszcza ona do przegrzania blach, rur, zaworów etc. System działa na całym pokładzie, jednak specyficzny kształt dziobu (końcówki kluz kotwicznych dają efekt "kranu") szczególnie to uwypukla. Oczywiście pompy systemu ppoż. biorą wodę wprost z morza... Ten sam efekt na kontenerowcu - choć tam "ogienek" niewielki, tylko z tego, co "chlapnęło" przy kolizji lub było przewożone w kontenerach...
__________________
"Człowiek myśli sobie to i owo, ale jednak najczęściej to."
S.M.
Odpowiedź z Cytatem
  #9 (permalink)  
stare 02-07-2009, 00:05
Podglądacz
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Reputacja: 6
Kokos is an unknown quantity at this point
Postów: 2
Kokos is an unknown quantity at this point
Domyślnie

Mnie zastanawia tylko jak dwa statki mogły sie zderzyć na tak duzej przestrzeni ;ppp
Odpowiedź z Cytatem
  #10 (permalink)  
stare 02-07-2009, 00:43
Avatar Chizad
Czytelnik
 
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Szczecin
Reputacja: 352
Chizad is just really niceChizad is just really niceChizad is just really niceChizad is just really nice
Postów: 33
Chizad is just really niceChizad is just really niceChizad is just really niceChizad is just really nice
Domyślnie

Pompy systemu ppoż są dwie. Jedna w siłowni, a druga awaryjna jak najdalej od niej, w jakimś innym miejscu. Najczęściej obok maszynki sterowej. Jest tak gdyby, w razie blackoutu (utraty zasilania na całym statku) odpalić ją z innego strumienia energii i zassać wodę z zbiornika ppoż. Zaciąga wodę z kingstona, inaczej zawór denny. Woda z pokładu spływa do bocznych krawędzi "waterweisów" i kluzami spływa do morza. Także instalacje statku są chłodzone wodą morską. Silnik jest chłodzony wodą morską, transportowana przez silnik rurociągami, systemy paliwowe, odolejacze, wirówki, prosto do kluz i wydalana na zewnątrz, dlatego ciągle leje się z burty. Woda morska przerabiana jest też na wodę sanitarną. Każdy statek posiada instalację balastową, coś musi trzymać pion, wyrównać zanurzenie inaczej żaden statek nie pływałby! Instalacja zęzowa, usuwanie ściekających smarów, olei, wody, popękane rury wylewają wądę itp. To wszystko leci do zbiorników zęzowych i też jest usuwane poza burtę, zgodnie z przepisami. Ścieki również. Woda słodka jeszcze, do ogrzewania obiegów zamkniętych np. chłodzenie agregatów.

I czy to jest masowiec, drobnicowiec, kontenerowiec, roro, bunkierka, każdy statek musi mieć zbiorniki balastowe.


edytuj posty gdy chcesz coś dopisać /// worwi

Ostatnio edytowane przez worwi : 02-07-2009 - 11:06 Powód: Łaczenie postów
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
dwie, dzięki, inaczej, innego, itp., jak, jakimś, jedna, jest, jeszcze, miejscu, mieć, mnie, musi, przez, razie, również, rury, statek, temu, usuwanie, woda, wody, wszystko, zewnątrz


Użytkownicy aktualnie czytający ten temat: 1 (0 użytkownik(ów) i 1 gości)
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane Wyszukiwanie
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest włączony
Emotikonywłączony
[IMG] kod jest włączony
HTML kod jest włączony
Trackbacks are włączony
Pingbacks are włączony
Refbacks are włączony

Skocz do Forum


Bestiarium